آرشیو آذر ماه 1401

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

تفاوت های لیوان گیاهی با لیوان یکبار مصرف چیست؟

۳ بازديد
تفاوت های لیوان گیاهی با لیوان یکبار مصرف چیست؟
در این مقاله با ساخت ظروف یکبار مصرف آشنا می شویم و با بررسی تفاوت لیوان کاغذی و لیوان یکبار مصرف به توضیح ویژگی های آنها می پردازیم.
در زمان های قدیم اکثر مردم بدون توجه به مشکلات سلامتی از ظروف شیشه ای یا فلزی در مکان های عمومی استفاده می کردند. بتدریج رعایت ملاحظات بهداشتی، تولیدکنندگان را مجبور به تولید ظروفی کرد که برای یک نفر قابل استفاده باشد یا به عبارتی یکبار مصرف باشد.
استفاده بیش از حد از مردم باعث شده است که محیط زیست با زباله های زیادی مواجه شود و این امر محیط زیست را در معرض خطر قرار می دهد. این مشکل باعث شد که جایگزینی برای ظروف پلاستیکی بیابند و ظروف یکبارمصرف گیاهی را تولید کنند که اولین بار توسط یک فرد آلمانی شروع شد. در این مقاله تامین فرزان با ما همراه باشید.
چه ویژگی های ساختاری لیوان های کاغذی را از لیوان های یکبار مصرف متمایز می کند؟
لیوان یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته شده است اما لیوان سبزیجات از مواد سلولزی ساخته شده است که فرآیند تولید این دو متفاوت است پس بهتر است پس از بررسی ساختار با تفاوت لیوان کاغذی و لیوان یکبار مصرف بیشتر آشنا شوید. برای خرید ظروف یکبار مصرف می توانید به فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین مراجعه کنید.
پایه و مواد اولیه لیوان های یکبار مصرف ورق های پلی استایرن یا پلی پروپیلن می باشد که توسط دستگاه های مختلف حرارت داده شده و به فرم ها و طرح های دلخواه و جذاب در قالب های مختلف در می آید. این لیوان ها در مجامع عمومی طرفداران زیادی دارند و بعد از استفاده نیازی به شستن و دور انداختن ندارند، استفاده از آنها به محیط زیست آسیب نمی رساند. حدود 300 تا 500 سال طول می کشد تا مقدار زیادی از این زباله ها تجزیه شده و قابل استفاده مجدد باشد.
در این مدت لیوان های گیاهی به گزینه بهتری نسبت به لیوان های یکبار مصرف تبدیل شدند. سازندگان برای ساخت این شیشه ها از تراشه های چوب استفاده می کردند که با مواد شیمیایی مانند کلر و هیدروکسید سدیم سفید شده و به کاغذ تبدیل می شد. پس از آن کاغذها با حرارت زیاد به ورق کاغذ تبدیل می شد و پس از خشک شدن با روش ها و ماشین آلات مخصوص لیوان های گیاهی روانه بازار می شد. اگرچه این لیوان ها دمای غذا و نوشیدنی ها را به خوبی حفظ می کنند، اما دوستدار محیط زیست هستند.

تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی

۴ بازديد
تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی
در حال حاضر ظروف یکبار مصرف در انواع مختلفی ساخته می شود. در میان انواع شما برگ های یکبار مصرف دارید. همانطور که از نام این کشتی ها مشخص است، از گیاهان در ساخت و ساز استفاده می شود. همانطور که می دانید یکی از ظروف ذکر شده در بالا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف پلیمری هستند که شکل خاصی دارند.
مواد پلاستیکی انعطاف پذیری دارند و صنعت می تواند با تزریق گرانول های این ماده به داخل قالب، انواع ظروف پلاستیکی بسازد. برخی از پلاستیک ها خاصیت ارتجاعی دارند و برخی دیگر می شکنند. پلیمرهای گیاهی نیز این خواص را دارند. پلیمرهایی که در بالا ذکر شد در ابتدا شکننده و شکستنی هستند اما در صنعت موادی مانند موم و گلوتن به آنها اضافه می شود تا نرم شوند. سپس می توان این پلیمرها را به شکل دلخواه درآورد و مورد استفاده قرار داد.
در تولید پلیمرها از مواد طبیعی مانند گندم، ذرت و گیاهان نیشکر استفاده می شود. ظروف ساخته شده از پلیمرهای گیاهی را ظروف گیاهی می نامند.
ظرف پلیمری
همانطور که گفته شد امروزه استفاده از ظروف یکبار مصرف افزایش یافته است. یکی از انواع پرکاربرد این ظروف نوع پلاستیکی آن است که به آن ظرف پلیمری نیز می گویند. استفاده از ظروف پلاستیکی یا پلیمری در بسیاری از صنایع مانند بسته بندی، پزشکی، کشاورزی، صنایع بهداشتی و شوینده و غیره کاربرد فراوانی دارد.
مواد پلیمری حاصل از برخی فرآیندهای شیمیایی و نفتی می توانند بر سلامت انسان در زمینه های مختلف تأثیر بگذارند. لوازم جانبی میز ناهارخوری معمولا از ماده ای به نام پلی استایرن ساخته می شود که از فرآوری استایرن به دست می آید. استایرن مایعی شفاف، شفاف و بی رنگ با بوی تند است. استایرن را می توان به دو روش طبیعی و مصنوعی به دست آورد. برای خرید ظروف یکبارمصرف می توانید به فروشگاه بادکنک آنلاین مراجعه کنید.
سبزیجات، انواع توت ها، دارچین، گوشت گاو، بادام زمینی، هلو و هلو از جمله موادی هستند که می توان استایرن طبیعی از آنها به دست آورد. استایرن مصنوعی از مواد نفتی به دست می آید و در بسیاری از محصولات مانند جعبه پیتزا، اسباب بازی و غیره استفاده می شود.

نایلکس چیست؟

۴ بازديد
نایلکس چیست؟
انواع نایلون ها در واقع از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته می شوند. برخلاف نایلون که نرم است، نایلون بافتی خشک دارد و وقتی با دست فشار می دهید صدای زیادی ایجاد می کند. همچنین نایلون مات بوده و فاقد شفافیت نایلون است و همین خواص باعث دوام بیشتر و افزایش تحمل وزن می شود. معمولاً مشاغلی مانند میوه فروشی ها با محصولات سنگین از نایلکس استفاده می کنند. نایلکس در دسته ظروف یکبار مصرف قرار می گیرد. زیرا نایلون تحمل وزن بالایی دارد و نمی شکند و فقط کش می آید. نایلکس در ضخامت های مختلف نیز قابل تولید است. محصولات نایلونی دسته دار، با کیفیت بالا، مقاومت بالایی در برابر انواع فشارها دارند. اگر نایلکس شما هنگام خرید ناگهان شکست، نشان دهنده این است که از مواد اولیه و پلاستیک بی کیفیت ساخته شده است.
مزایای استفاده از انواع نایلکس
اولین چیزی که افراد در انتخاب نوع بسته بندی به آن توجه می کنند قیمت آن است. نایلکس قیمت مناسبی دارد و این مهم ترین نکته در انتخاب این نوع بسته بندی است. به دلیل ارزان بودن تولید، فرآوری و ساخت نایلون، با قیمت ارزان به دست مصرف کنندگان می رسد. به علاوه استفاده از نایلون بسیار آسان است و انواع مرغوب آن را می توان چندین بار استفاده کرد.
کشور ما منابع نفتی زیادی دارد و همین امر باعث می شود مواد اولیه لازم برای تولید نایلکس را به راحتی و با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار داشته باشیم. این در شرایطی است که در فرآیند تولید سایر روش های بسته بندی تامین مواد اولیه مشکلات زیادی وجود دارد. مهمترین عیب استفاده از نایلکس آسیب وارده به محیط زیست است. بنابراین دقت کنید که انواع نایلون و نایلون را در طبیعت رها نکنید. با این حال، امروزه انواع نایلون وجود دارد که به عنوان دوستدار محیط زیست وارد بازار شده است. این مدل نایلونی سریعتر خراب می شود و تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد. برای خرید ظروف یکبار مصرف و انواع نایلکس می توانید به فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین مراجعه کنید.

ظروف یکبارمصرف کافی شاپ

۵ بازديد
ظروف یکبارمصرف کافی شاپ
مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید. هنگام خرید ظروف یکبارمصرف باید به چند نکته توجه کرد. به عنوان مثال توجه به حفظ محیط زیست یکی از نکاتی است که در انتخاب ظروف یکبار مصرف همواره مورد تاکید قرار می گیرد. اگر صاحب کافه، رستوران یا غذاخوری هستید، باید در انتخاب خود دقت کنید. هنگام خرید ظروف یکبارمصرف برای کافه، مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که برای بازیافت مناسب باشند. علاوه بر این استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد و با کیفیت می تواند رضایت مشتریان شما را جلب کند.
این روزها فروشگاه هایی که در زمینه تولید لیوان های یکبار مصرف فعال هستند، توجه خود را به فروش لیوان برای پذیرایی از جمله کافی شاپ ها، رستوران ها معطوف کرده اند. هنگام خرید لوازم کافی شاپ مانند فنجان، سینی، قاشق و بشقاب، دقت کنید که محصولاتی که انتخاب می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در این زمان ما در مجموعه آرمانی مرکز پخش میز قهوه خوری سعی کرده ایم انواع میزهای قهوه خوری مورد نیاز خود را از برندهای مختلف در اختیار شما قرار دهیم. برای دسترسی به رومیزی های عمده و خرید هر گونه لوازم جانبی مانند سفره یکبار مصرف می توانید با خیال راحت از سایت بادکنک آنلاین خرید کنید.

نکات مهم در استفاده از ظروف یکبارمصرف

۶ بازديد
نکات مهم در استفاده از ظروف یکبارمصرف
به دلیل استفاده از ظروف پلیمری یکبار مصرف نفتی، در صورت استفاده از غذاهای گرم، چرب، اسیدی و ترش بسیار خطرناک می شوند. مصرف این ظروف برای سلامتی مضر است، خیلی راحت باعث بیماری به خصوص سرطان می شود. با توجه به اینکه این ظروف یکبار مصرف غیرقابل تجزیه هستند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند، استفاده از آنها توصیه نمی شود.
یک نکته مهم در مورد مواد پلی استایرن
مونومر استایرن که ماهیتی معطر دارد در تولید و استفاده از ظروف یکبارمصرف استفاده می شود. در نتیجه دمای بالاتر از 65 درجه سانتیگراد باعث آزاد شدن این مونومر می شود که به شدت سرطان زا است. روغن ها و چربی ها روند آزادسازی این مونومرهای سمی را تسریع می کنند، بنابراین بهتر است مواد چرب را در این ظروف بسته بندی نکنید.
خلاصه
فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین، به عنوان مرکز تخصصی تولید و پخش ظروف یکبار مصرف با تولید انواع جعبه پیتزا، جعبه همبرگر، لیوان یکبار مصرف، لیوان اکو، کیف و جوراب شلواری، لوازم بهداشتی، توانسته است پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خود باشد. ، صابون ها و بسته های ادویه جات. با خرید محصولات باکیفیت و رعایت نکات بهداشتی مهم هنگام استفاده از این ظروف مراقب سلامتی خود باشید! همچنین می توانید از طریق واتس اپ یا اینستاگرام با ما تماس بگیرید.

ظروف یکبارمصرف اکو چیست؟

۴ بازديد
ظروف یکبارمصرف اکو چیست؟
به دنبال انتخاب تجهیزات پذیرایی برای رستوران یا کافه خود هستید؟ اگر چنین است، قطعاً طیف گسترده ای از غذاهای سبزیجات را در وب سایت ما پیدا خواهید کرد، از جمله بشقاب سبزیجات، کاسه سبزیجات، بشقاب سبزیجات، چنگال سبزیجات، قاشق سبزیجات، چاقو سبزیجات و سایر انواع غذای سبزیجات.
برای اطلاعات بیشتر، لطفاً مقاله فواید سبزیجات را ببینید.
ظروف پلاستیکی مواد غذایی
شاید به دنبال ظروف یکبارمصرف شیک و مقرون به صرفه برای یک مراسم خوب یا نظم دادن به رستوران خود باشید. بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از ظروف پلاستیکی مواد غذایی است. ظاهر زیبا، ضد خش، قابل شستشو و استفاده مجدد، رنگ های مختلف و طراحی زیبا از ویژگی های این ظروف است.
دو نوع ظروف پلاستیکی وجود دارد: مایکروویو و فریزر. یک غذا می تواند هر دوی این خواص را داشته باشد یا هیچ کدام را نداشته باشد. ظروف پلاستیکی درب دار ما برای سالاد، دسر، کیک، میوه و غیره مناسب هستند. بهترین گزینه برای حمل و سرو هستند، حتی برای ظروف پیک نیک مناسب هستند.
این نوع ظروف نسبت به ظروف شیشه ای و فلزی زیست تخریب پذیرتر و سازگار با محیط زیست هستند.

بازیافت ظروف یکبار مصرف به چه معناست؟

۴ بازديد
بازیافت ظروف یکبار مصرف به چه معناست؟
در تولید ظروف پلاستیکی از پلاستیک های مختلفی استفاده می شود، بنابراین بازیافت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف ممکن است برای ظروف مختلف متفاوت باشد. شاید برایتان جالب باشد که امروزه تنها ده درصد زباله ها بازیافت می شوند، دلیل این امر را می توان در نبود نمادهای مناسب بر روی بسته بندی های پلاستیکی و موانع فنی جستجو کرد. کشورهای توسعه یافته و صنعتی برای بازیافت ظروف یکبار مصرف از یکی از سه روش زیر استفاده می کنند.
بازیافت مکانیکی
یکی از متداول ترین و پرکاربردترین روش های بازیافت ظروف یکبار مصرف، بازیافت مکانیکی است. این روش در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. در این فرآیند فرآیندی آغاز می شود که در آن پلاستیک های مختلف به پلاستیک های جدید تبدیل می شوند مانند شستشو، خرد کردن، آبگیری، خشک کردن، ذوب و قالب گیری.
بازیافت شیمیایی
در بازیافت مواد شیمیایی، یکی دیگر از روش های بازیافت ظروف یکبار مصرف، از مواد شیمیایی برای شکستن مواد پلاستیکی استفاده می شود. فرآوری شیمیایی که پردازش پیشرفته در نظر گرفته می شود از سه روش تشکیل شده است: روش های فوق شامل پیرولیز، فرآوری شیمیایی و تبدیل به گاز می باشد. نکته مهمی که در مورد این نوع بازیافت باید بدانید این است که بازیافت شیمیایی تبدیل یک پلیمر به یک مونومر است که می توان از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.
بازیابی انرژی
روش سومی که برای بازیافت مواد زائد استفاده می شود، استفاده از انرژی است. به این ترتیب پلاستیک ها به انرژی تبدیل شده و انرژی مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مختلف مدرن تولید می شود. صرفه جویی در انرژی یکی از ناشناخته ترین روش ها در جهان است، اما هنوز هم افراد و صنایعی هستند که سعی می کنند از این روش برای به دست آوردن گرما و برق استفاده کنند.

استفاده درست از ظروف یکبارمصرف گیاهی

۴ بازديد
استفاده درست از ظروف یکبارمصرف گیاهی
سقف سبزی یکبار مصرف چیست؟ چقدر طول می کشد تا این ظرف تجزیه شود؟ ظروف یکبار مصرف از مواد مختلفی مانند پلاستیک، مقوا و غیره ساخته می شوند که امروزه بسیار محبوب هستند. با توجه به علاقه زیاد مردم به استفاده از ظروف یکبارمصرف، میزان زباله تولیدی در حال افزایش است. زباله هایی که صدها سال طول می کشد تا پوسیده و ناپدید شوند. چندین سال است که استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی مانند فنجان و بشقاب دوستدار محیط زیست رواج یافته است. این ظروف خیلی سریع تجزیه می شوند و اثری از آنها در طبیعت باقی نمی ماند. با ما همراه باشید تا در مورد ظروف یکبار مصرف سبزی و زمان تجزیه آنها بیشتر بدانید.
ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟
در سال های اخیر استفاده از ظروف یکبار مصرف بسیار رایج شده است به طوری که بسیاری از مشاغل بدون آن سخت و دشوار است. ظروف یکبار مصرف برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی مانند جعبه پیتزا استفاده می شود و خرید را برای مردم آسان می کند. استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف خطرات زیادی برای محیط زیست و موجودات زنده به همراه دارد. علاوه بر این، نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها در این ظروف باعث انتقال مواد مضر به بدن انسان می شود.
اما این مواد غذایی یکی از ضروریات زندگی انسان است که بدون آن زندگی غیر ممکن است. محققان و کارشناسان همواره به دنبال جایگزینی مناسب برای این محصولات بوده اند، امروزه ظروف یکبار مصرف سبزیجات جایگزین ظروف پلاستیکی شده اند که به راحتی و سریع می شکنند. این ظروف یکبار مصرف از تمام منابع طبیعی مواد تشکیل دهنده مانند گندم، نیشکر و ذرت ساخته شده اند. این ظروف در ابتدا شکننده بوده و به صورت پلیمری در کارخانه ها موجود است که با افزودن موم و گلوتن حالت ارتجاعی پیدا می کند. حتما از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان مانند بادکنک آنلاین خرید خود را انجام دهید.

مواد سازنده ظروف یکبارمصرف گیاهی چیست؟

۴ بازديد
مواد سازنده ظروف یکبارمصرف گیاهی چیست؟
مواد اولیه ظروف یکبارمصرف گیاهی معمولاً دانه های گیاهی است که از نیشکر، نشاسته ذرت، گندم و سیب زمینی تولید می شود. شاید نام نشاسته موجود در غذاها را شنیده باشید. اما جالب است بدانید که نشاسته عمدتاً در کاغذسازی استفاده می شود. نشاسته در واقع یک پلی ساکارید است که در ریشه، اندام هوایی و بذر گیاهان مختلف ذخیره می شود. همانطور که در پایان این مقاله بحث می کنیم، این نشاسته ها از کارخانه جدا شده و برای نگهداری و حمل و نقل آسان به ذرات بسیار ریز تجزیه می شوند. این دانه ها برای تشکیل خمیر مورد نیاز برای تولید ظروف یکبارمصرف به کارخانه لوازم یکبارمصرف فرستاده می شوند.
یکی دیگر از مواد اولیه غذاهای سبزیجات که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، باگاس نیشکر است. باگاس باقیمانده ای است که پس از استخراج شکر از نیشکر به دست می آید و دارای درصد بالایی از فیبر و کربوهیدرات است که آن را به ماده ای مناسب برای تولید کاغذ مورد استفاده در صنعت بسته بندی یکبار مصرف تبدیل می کند.
به طور کلی امروزه در پیشرفته ترین جوامع به جای مواد شیمیایی و پلاستیکی، استفاده از مواد گیاهی برای تولید ظروف یکبارمصرف توصیه می شود. همه انواع ظروف سبزیجات دارای تخریب بالایی هستند، در برابر حرارت مقاوم تر هستند و مواد سمی مضر برای بدن انسان ترشح نمی کنند. همچنین در فرآیند تولید آنها از انرژی فسیلی کمتری نسبت به ظروف پلاستیکی استفاده می شود. بادکنک آنلاین فروشگاه معتبری است که می توانید نیازهای خود را از آن تهیه کنید.

نقش ظروف یکبار مصرف در سلامت انسان چیست؟

۴ بازديد
نقش ظروف یکبار مصرف در سلامت انسان چیست؟
امروز ظرفی را کشف کردیم که در زندگی ما رایگان است و هر روز از آن استفاده می کنیم. این مشکل از دو منظر قابل تحلیل است. اولین فکر این است که ظروف یکبارمصرف در جامعه بشری به دلیل مشغله کاری و تنبلی ما اغلب استفاده می شود. به لطف این و این روش، غذا در زندگی ما بسیار مفید می شود.
این رویه مستمر از یک سو برگرفته از دانش امروزی است و معتقد است که مردم باید علم امروز را پیش ببرند و از وسایل بزرگتر و پیشرفته تری برای رفع نیازهای خود استفاده کنند، بنابراین ظروف یکبارمصرف در زندگی ما جایگاه مناسب و مناسبی دارد.
شما می توانید به راحتی این محصولات را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی بادکنک خریداری کنید. معتبرترین شرکت سطل های بازیافت در تهران فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین می باشد که به عنوان بهترین تولید کننده این محصولات شناخته می شود و به خاطر طیف وسیعی از محصولات اعم از برندینگ و همچنین استفاده شده شهرت دارد. از انواع ظروف یکبار مصرف، پلاستیک، فوم، کاغذ، سبزیجات، حیوانات خانگی و غیره. می توانید جعبه هایی در اشکال و طرح های مختلف بسازید و تعداد زیادی ظروف یکبارمصرف  بخرید. برای اکثر خریدها می توانید به این فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.
از منظری دیگر، این استفاده مستمر را استفاده از دانش روز دانسته و اعتقاد بر این است که باید علم روز را حفظ کرد و از ابزارهای نوین و مدرن استفاده کرد. رفع نیازهای جامعه مشکل است. از این نظر ظروف غذاخوری نقش مهم و کاربردی در زندگی ما دارند.
این محصول را می توانید به راحتی در فروشگاه اینترنتی بادکنک فروشی پیدا کنید. یکی از معتبرترین شرکت های بازیافت در تهران فروشگاه اینترنتی بادکنک می باشد که به عنوان بهترین تولید کننده این محصول شناخته می شود و با طیف گسترده ای از محصولات اعم از رنگ، انواع و کاربردها شناخته شده است. وی با بیان اینکه انواع جعبه های پلاستیکی وجود دارد، فوم، کاغذ، فویل آلومینیومی، حیوانات و ... را می توان از جعبه های یکبار مصرف در اشکال و طرح های مختلف ساخت و همچنین قابلیت ساخت و خرید بیشتر جعبه های یکبار مصرف را دارد. برای خرید محصولات دیگر می توانید به این فروشگاه اینترنتی مراجعه