چقدر طول می‌کشد تا ظروف یکبار مصرف تجزیه شوند؟

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

چقدر طول می‌کشد تا ظروف یکبار مصرف تجزیه شوند؟

۶ بازديد

چقدر طول می‌کشد تا ظروف یکبار مصرف تجزیه شوند؟ 

ظروف یکبار مصرف از جنس‌های مختلفی از جمله پلاستیک، مقوا و… ساخته میگردند که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. به دلیل عشق زیاد مردم از به کار گیری از این ظروف، حجم زباله‌های ایجاد کرد شده رو به ارتقاء می‌باشد. زباله‌هایی که صدها سال وقت نیاز می باشد تا تجزیه شوند و از در میان بروند. استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف مانند لیوان اکو، بشقاب چندین سال می باشد که رایج شده است. این ظروف یکبارمصرف خیلی زود تجزیه می شوند و اثری از آن ها در طبیعت باقی نمی‌ماند. به دنبال با ما هم پا باشید تا در خصوص ظروف یکبار مصرف از نوع گیاهی و زمان مجال تجزیه آن‌ها بیشتر بدانیم.

 

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

در سال‌های اخیر به کار گیری از ظروف یکبار مصرف بسیار رایج گردیده‌است به طوریکه بسیاری از کارها فارغ از وجود آنها مشقت بار و دشوار میگردد. از ظروف یکبار مصرف برای جابجایی و حفظ از مواد غذایی مانند جعبه پیتزا استفاده می گردد که باعث راحتی افراد هنگام خرید گردیده‌است. به کار گیری از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خطرات بسیار زیادی برای فضا زیست و جانداران به وجود میاورد. علاوه بر این مراقبت مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این ظروف باعث انتقال مواد جراحت‌زای آن ها به بدن انسان میگردد‌‌.

اما این ظروف یکی‌از ضروریات زندگی بشر‌ها می‌باشد و سوای آن ها زندگی قابلیت و امکان‌پذیر نیست. محققین و متخصصین همیشه درپی جایگزین مناسب برای این محصولات بودند.‌ امروزه خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین ظروف پلاستیکی گردیده است که به راحتی و در زمانه زمان کوتاهی می‌اقتدار آنان را تجزیه کرد. این ظروف یکبار مصرف با منشا تماما طبیعی از موادی همچون گندم، نیشکر و ذرت تهیه می گردند. این ظروف در ابتدا شکننده میباشند و به صورت پلیمر در کارخانه‌ها وجود دارند که با اضافه کردن موم و گلوتن به آن‌ها خاصیت ارتجاعی پیدا می‌کنند‌.

مواد اولیه برای ایجاد پلیمرهای گیاهی عمدتا از نشاسته ذرت یا نیشکر می‌باشند. این مواد به دلیل قابلیت تجزیه و زیست تخریب‌پذیر بودن به راحتی می توانند به کمپوست تبدیل شوند.‌ به دلیل استعمال از مواد طبیعی در ساخت این ظروف برای سلامتی انسان مشکلی به وجود نمی‌آید. از این ظروف می‌توان برای مراقبت مواد غذایی استفاده نمود به دلیل اینکه با سوز‌و‌سرما و گرما بافت آن ها تغییر و تحول نمی‌کند و مواد سمی و مضر ساخت نمی‌کنند. نوع دیگر موادی که برای ساخت‌و‌ساز ظروف گیاهی به کارگیری می‌گردد از کار‌های میکروارگانیسم‌ها به وجود می آیند. ساختار این ظروف یکبار مصرف به نحوی هست که شبیه پلاستیک هستند با این تفاوت که به راحتی تخریب می‌شوند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند.

 

فواید به کار گیری از ظروف یکبار مصرف گیاهی

هنگام خرید ظروف یکبار مصرف باید به مواد ایجاد کرد شده آن توجه زیادی داشته باشیم.‌ ظروف گیاهی یکبار مصرف نسبت به ظروف پلاستیکی مزایای بسیار زیادی دارااست که یکی از آن‌ها کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌باشد. فیبرهای گیاهی که در تشکیل داد ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده می گردند در مواجهه با گرما و حرارت خطرناک نیستند و سم ایجاد کرد نمی‌کنند.‌ مواد مستعمل در ساخت این ظروف با بدن آدم سازگاری بالایی دارند و مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آورند. مقاومت این ظروف در ازای فشار، گرما و سوز و سرما بسیار زیاد هست و زخم نمی‌بینند‌‌. یکی‌از مهم‌ترین مزایای این ظروف سازگار بودن آن با فضا زیست می‌باشد به طوریکه در عرض معدود‌تر از شش ماه کار کشته به تجزیه پذیری در خاک می باشند.‌ در فرآیند ایجاد کرد این ظروف گیاهی انرژی معدود‌تری استفاده می‌گردد و در تشکیل داد آن نیازی به مواد اول نفتی نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.