ولنتاین چیست و چه ارتباطی با خرید ظروف یکبار مصرف دارد؟

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

ولنتاین چیست و چه ارتباطی با خرید ظروف یکبار مصرف دارد؟

۶ بازديد
ولنتاین چیست و چه ارتباطی با خرید ظروف یکبار مصرف دارد؟
و البته ولنتاین چه روزیه؟ تاریخ ولنتاین به میلادی روز ۱۴ فوریه بوده و در کشور‌ایران مصادف می‌باشد با روز ۲۵ بهمن. اما چرا در برخی سال‌ها روز ولنتاین ۲۵ بهمن نیست؟ روز اسفند همیشه ۲۹ روز می‌باشد. اما هر ۴ سال یک بار، اسفند ۳۰ روزه می‌گردد که به آن سال، کبیسه میگویند. در چنین سال‌هایی، روز ولنتاین به جای ۲۵ بهمن، روز ۲۶ بهمن بوده و در تاریخ میلادی و شمسی، یک روز اختلاف وجود خواهد داشت.

تاریخ ولنتاین

سال ۱۴۰۰ ولنتاین چه روزیه؟
اکنون که متوجه شدیم ولنتاین چه روزیه، به بازرسی پیدایش و نامگذاری این رو می‌پردازیم. از آنجایی که سال ۱۴۰۰ شمسی هم سال کبیسه می‌باشد، بنابراین امسال، تاریخ ولنتاین، ۲۶ بهمن خواهد بود. ناگفته نماند که ولنتاین از کشورهای غربی به کشور‌ایران آمده می باشد و روز عشق ایرانیان، سپندارمزگان یا سپندارمذگان است که از آن با نام اسپندگان یا همان اسفندگان هم خیال و خاطر می‌کنند. در این روز به معشوق خود کادو ولنتاین می دهند. روز اسپندگان منحصربه‌فرد ایرانیان باستان بوده که به منظور بزرگداشت زن و زمین این روز را پای کوبی می‌گرفتند. اسپندگان تاریخی دیرین‌تر از ولنتاین دارد. اما چه ولنتاین و چه اسپندگان، عذر‌ای می باشد برای ابراز عشق و دوستی.

قصه ولنتاین چیه؟
شروع بهار رومیان، در نیمۀ ماه فوریه بود. آن ها این روز را جشن و پایکوبی گرفته و به آن روز لوپرکالیا می‌گفتند. در روم باستان، این روز مصادف با وصلت زئوس با هرا و همچنین روز پای کوبی لوکوس، خدای باروری بود. امروزه این روز را با نام «روز ولنتاین» می شناسند و به آن روز عشق می گویند. البته چرا این روز را ولنتاین نامیدند و واژۀ ولنتاین از کجا آمده می‌باشد؟ می توانید جشن برگزار کنید و با خرید ظروف یکبار مصرف وقت کمتری هدر بدهید. درین روز، روحانیان و لوپرکس اقدام به مراسم تطهیر کرده و در رویکرد خداوند بز قربانی می‌کردند. آنگاه شراب نوشیده و آغاز می‌کردند به دویدن در خیابان‌های روم.

آن‌ها به هنگام دویدن، پوست‌های بز را به دست گرفته و آنان‌را به هر کسی که رمز روش خود می‌دیدند، می‌زدند. بدین برهان زنان همه از خانه بیرون می‌آمدند تا شاید پوست بز به آنها هم بخورد. چون بر این اعتقاد و باور بودند که در صورتی‌که پوست بز با آنها عکس العمل کند، سبب ساز ارتقا توان باروری آن ها خواهد شد. همچنین می‌توانند زایمان وارفته‌تری را پشت سر بگذارند.

مراسم مرتبط با دخترها و پسرها

حادثه دیگر مرسوم در‌این جشن این بود که دختران نام خود را نوشته و در جعبه‌ای می‌انداختند. سپس پسران جوان نام دختران را از جعبه بیرون می‌آوردند. هر اسمی که از جعبه درمی‌آمد، پسر تا نقطه پایان مراسم با او می‌ماند و حتی ممکن بود کار آن ها به ازدواج هم ختم خواهد شد. سپس بعد ها به درخواست کلیسا، این مراسم به طور جشن و پای کوبی مسیحی درآمد تا به‌این وسیله، نام قدیس ولنتاین در یادها بماند.

البته در جواب اینکه ولنتاین چه روزیه؟ تاریخ‌ نگاران گفته‌اند در سال‌های پایانی قرن پنجم میلادی، پاپ ژلازیوس نخستین کوشش کرد تا این پای کوبی رومیان را مسیحی کرده و براین اساس روز ۱۴ فوریه، روز ولنتاین نامگذاری شد. کم کم، نام قدیس ولنتاین، وسیله‌ای برای ابراز احساسات افراد به کسی شد که شیفته او بودند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.