تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی

۵ بازديد
تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی
در حال حاضر ظروف یکبار مصرف در انواع مختلفی ساخته می شود. در میان انواع شما برگ های یکبار مصرف دارید. همانطور که از نام این کشتی ها مشخص است، از گیاهان در ساخت و ساز استفاده می شود. همانطور که می دانید یکی از ظروف ذکر شده در بالا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف پلیمری هستند که شکل خاصی دارند.
مواد پلاستیکی انعطاف پذیری دارند و صنعت می تواند با تزریق گرانول های این ماده به داخل قالب، انواع ظروف پلاستیکی بسازد. برخی از پلاستیک ها خاصیت ارتجاعی دارند و برخی دیگر می شکنند. پلیمرهای گیاهی نیز این خواص را دارند. پلیمرهایی که در بالا ذکر شد در ابتدا شکننده و شکستنی هستند اما در صنعت موادی مانند موم و گلوتن به آنها اضافه می شود تا نرم شوند. سپس می توان این پلیمرها را به شکل دلخواه درآورد و مورد استفاده قرار داد.
در تولید پلیمرها از مواد طبیعی مانند گندم، ذرت و گیاهان نیشکر استفاده می شود. ظروف ساخته شده از پلیمرهای گیاهی را ظروف گیاهی می نامند.
ظرف پلیمری
همانطور که گفته شد امروزه استفاده از ظروف یکبار مصرف افزایش یافته است. یکی از انواع پرکاربرد این ظروف نوع پلاستیکی آن است که به آن ظرف پلیمری نیز می گویند. استفاده از ظروف پلاستیکی یا پلیمری در بسیاری از صنایع مانند بسته بندی، پزشکی، کشاورزی، صنایع بهداشتی و شوینده و غیره کاربرد فراوانی دارد.
مواد پلیمری حاصل از برخی فرآیندهای شیمیایی و نفتی می توانند بر سلامت انسان در زمینه های مختلف تأثیر بگذارند. لوازم جانبی میز ناهارخوری معمولا از ماده ای به نام پلی استایرن ساخته می شود که از فرآوری استایرن به دست می آید. استایرن مایعی شفاف، شفاف و بی رنگ با بوی تند است. استایرن را می توان به دو روش طبیعی و مصنوعی به دست آورد. برای خرید ظروف یکبارمصرف می توانید به فروشگاه بادکنک آنلاین مراجعه کنید.
سبزیجات، انواع توت ها، دارچین، گوشت گاو، بادام زمینی، هلو و هلو از جمله موادی هستند که می توان استایرن طبیعی از آنها به دست آورد. استایرن مصنوعی از مواد نفتی به دست می آید و در بسیاری از محصولات مانند جعبه پیتزا، اسباب بازی و غیره استفاده می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.