بازیافت ظروف یکبار مصرف به چه معناست؟

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

بازیافت ظروف یکبار مصرف به چه معناست؟

۵ بازديد
بازیافت ظروف یکبار مصرف به چه معناست؟
در تولید ظروف پلاستیکی از پلاستیک های مختلفی استفاده می شود، بنابراین بازیافت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف ممکن است برای ظروف مختلف متفاوت باشد. شاید برایتان جالب باشد که امروزه تنها ده درصد زباله ها بازیافت می شوند، دلیل این امر را می توان در نبود نمادهای مناسب بر روی بسته بندی های پلاستیکی و موانع فنی جستجو کرد. کشورهای توسعه یافته و صنعتی برای بازیافت ظروف یکبار مصرف از یکی از سه روش زیر استفاده می کنند.
بازیافت مکانیکی
یکی از متداول ترین و پرکاربردترین روش های بازیافت ظروف یکبار مصرف، بازیافت مکانیکی است. این روش در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. در این فرآیند فرآیندی آغاز می شود که در آن پلاستیک های مختلف به پلاستیک های جدید تبدیل می شوند مانند شستشو، خرد کردن، آبگیری، خشک کردن، ذوب و قالب گیری.
بازیافت شیمیایی
در بازیافت مواد شیمیایی، یکی دیگر از روش های بازیافت ظروف یکبار مصرف، از مواد شیمیایی برای شکستن مواد پلاستیکی استفاده می شود. فرآوری شیمیایی که پردازش پیشرفته در نظر گرفته می شود از سه روش تشکیل شده است: روش های فوق شامل پیرولیز، فرآوری شیمیایی و تبدیل به گاز می باشد. نکته مهمی که در مورد این نوع بازیافت باید بدانید این است که بازیافت شیمیایی تبدیل یک پلیمر به یک مونومر است که می توان از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.
بازیابی انرژی
روش سومی که برای بازیافت مواد زائد استفاده می شود، استفاده از انرژی است. به این ترتیب پلاستیک ها به انرژی تبدیل شده و انرژی مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مختلف مدرن تولید می شود. صرفه جویی در انرژی یکی از ناشناخته ترین روش ها در جهان است، اما هنوز هم افراد و صنایعی هستند که سعی می کنند از این روش برای به دست آوردن گرما و برق استفاده کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.