سرزمین بادکنک

هر آنچه در مورد بادکنک دوست دارید بدانید اینجاست

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

روش ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی

۵ بازديد
روش ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی
آیا با طرز ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی شناخت دارید؟ برهان استعمال از ظروف یکبار مصرف گیاهی سلامت بودن آن میباشد. صرفه‌جویی در وقت و خودداری از هدر رفتن آب و همینطور عدم جابجایی مواد سمی از جداره ظروف به مواد غذایی گرم درون آن سبب ساز استقبال شدید عموم و ساخت‌و‌ساز انبوه این ظروف گردیده‌ میباشد. معمولاً ظروف یکبار مصرف گیاهی بر محور نشاسته ذرت، گندم و یا این که سیب زمینی جانور می‌باشند. در‌این نوشته ی علمی با ما همپا باشید تا با طریق ساخت و ساز این ظروف گیاهی آشنا گردید.
ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی تشکیل داد ظروف یکبار مصرف گیاهی از سه مرحله درست شده میباشد که پیرو توضیح میدهیم. ساخت و ساز گرانول گیاهی. در‌این مرحله نشاسته ذرت یا این که نشاسته گندم و سیب زمینی به یاور مواد افزودنی دیگر در یک دستگاه میکسر حرارتی با هم ادغام گردیده و به صورت ریزدانه‌های یکدستی به اسم گرانول در می آیند. شاید ذهنیت شما با واژه و کلمه گرانول شناخت نداشته باشد. در واقع گرانول نتیجه ها مخلوط یک پلیمر با مواد افزودنی دیگر با نسبت خاصی میباشد که امکان‌های آن مانند مقاومت، خواص ثبت رنگ و انعطاف‌پذیری را بیشتر می‌نماید. ظروف یکبار مصرف به نشاسته ذرت موادی مانند موم عسل، بیزوواکس، اسیدهای چرب گیاهی و سلولز اضافه می شود تا سطح چگونگی آن فراتر رود و براقی و مقاومت شیت در قبال حرارت و خمیدگی و جذب آب بیشتر خواهد شد.
این دانه‌های ریز بعداز ساخت شدن، طی فرایندی خنک‌سازی گردیده و آن‌گاه به قسمت اکستروژن منتقل می گردند. گرانول‌ ها مشابه به مرواریدهای کوچکی می‌باشند که جلوی دور از هم شدن گرد پودر یا این که نشاسته ذرت در اطراف را می گیرند و سبب ساز دوری از هدر رفتن آن پودر میگردند. همینطور بازدارنده تولید ایرادات تنفسی برای اشخاص در دفتر کار گردیده و خیلی ریلکس با دیگر مواد مخلوط میگردند. گرانول‌ها در ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی و در صنعت های دیگر نیز کاربرد ویژه‌ای داشته و همینطور صرفه اقتصادی بی‌نظیری در صنعت داراست.
ساخت‌و‌ساز ظروف یکبار مصرف گیاهی
 ساخت‌و‌ساز ورق گیاهی
در‌این مرحله گرانول‌های تشکیل‌شده در مرحله پیشین وارد یک دستگاه اکسترودر که منحصر به فرد پلیمرهای گیاهی درست شده و صورت مارپیچ مانندی داراست، می شوند. بعد از آن طی عملیات اکستروژن بدون نقص دستگاه به طور ورق‌هایی بیرون گردیده و آن‌گاه وارد دستگاه کلندر می شوند. شاید برای شما نام دستگاه اکسترودر و کلندر ناآشنا باشد. ظروف یکبارمصرف دستگاه اکسترودر در واقع دستگاهی میباشد که از سه حیطه درست شده میباشد. منطقه تغذیه این دستگاه به امداد مکانیزم‌های حرکتی خویش مواد گرانولی را مکیده و آنگاه با فشار و حرارتی که در حوزه‌‌ تراکم تولید میگردد، مواد گرانولی را تبدیل به خمیر می‌نماید.
دستگاه کلندر هم دستگاهی میباشد که ضخامت ورق‌های گیاهی در آن انتخاب می‌گردد و بعداز پرس شدن و چاپ طرح متبوع روی برگه و بعد از آن کاهش دما به طور رول توده‌آوری و آن گاه به سمت دستگاه ترموفرمینگ یا این که ساخت‌و‌ساز اشکال ظروف گیاهی هدایت میشوند
.

ولنتاین چیست و چه ارتباطی با خرید ظروف یکبار مصرف دارد؟

۵ بازديد
ولنتاین چیست و چه ارتباطی با خرید ظروف یکبار مصرف دارد؟
و البته ولنتاین چه روزیه؟ تاریخ ولنتاین به میلادی روز ۱۴ فوریه بوده و در کشور‌ایران مصادف می‌باشد با روز ۲۵ بهمن. اما چرا در برخی سال‌ها روز ولنتاین ۲۵ بهمن نیست؟ روز اسفند همیشه ۲۹ روز می‌باشد. اما هر ۴ سال یک بار، اسفند ۳۰ روزه می‌گردد که به آن سال، کبیسه میگویند. در چنین سال‌هایی، روز ولنتاین به جای ۲۵ بهمن، روز ۲۶ بهمن بوده و در تاریخ میلادی و شمسی، یک روز اختلاف وجود خواهد داشت.

تاریخ ولنتاین

سال ۱۴۰۰ ولنتاین چه روزیه؟
اکنون که متوجه شدیم ولنتاین چه روزیه، به بازرسی پیدایش و نامگذاری این رو می‌پردازیم. از آنجایی که سال ۱۴۰۰ شمسی هم سال کبیسه می‌باشد، بنابراین امسال، تاریخ ولنتاین، ۲۶ بهمن خواهد بود. ناگفته نماند که ولنتاین از کشورهای غربی به کشور‌ایران آمده می باشد و روز عشق ایرانیان، سپندارمزگان یا سپندارمذگان است که از آن با نام اسپندگان یا همان اسفندگان هم خیال و خاطر می‌کنند. در این روز به معشوق خود کادو ولنتاین می دهند. روز اسپندگان منحصربه‌فرد ایرانیان باستان بوده که به منظور بزرگداشت زن و زمین این روز را پای کوبی می‌گرفتند. اسپندگان تاریخی دیرین‌تر از ولنتاین دارد. اما چه ولنتاین و چه اسپندگان، عذر‌ای می باشد برای ابراز عشق و دوستی.

قصه ولنتاین چیه؟
شروع بهار رومیان، در نیمۀ ماه فوریه بود. آن ها این روز را جشن و پایکوبی گرفته و به آن روز لوپرکالیا می‌گفتند. در روم باستان، این روز مصادف با وصلت زئوس با هرا و همچنین روز پای کوبی لوکوس، خدای باروری بود. امروزه این روز را با نام «روز ولنتاین» می شناسند و به آن روز عشق می گویند. البته چرا این روز را ولنتاین نامیدند و واژۀ ولنتاین از کجا آمده می‌باشد؟ می توانید جشن برگزار کنید و با خرید ظروف یکبار مصرف وقت کمتری هدر بدهید. درین روز، روحانیان و لوپرکس اقدام به مراسم تطهیر کرده و در رویکرد خداوند بز قربانی می‌کردند. آنگاه شراب نوشیده و آغاز می‌کردند به دویدن در خیابان‌های روم.

آن‌ها به هنگام دویدن، پوست‌های بز را به دست گرفته و آنان‌را به هر کسی که رمز روش خود می‌دیدند، می‌زدند. بدین برهان زنان همه از خانه بیرون می‌آمدند تا شاید پوست بز به آنها هم بخورد. چون بر این اعتقاد و باور بودند که در صورتی‌که پوست بز با آنها عکس العمل کند، سبب ساز ارتقا توان باروری آن ها خواهد شد. همچنین می‌توانند زایمان وارفته‌تری را پشت سر بگذارند.

مراسم مرتبط با دخترها و پسرها

حادثه دیگر مرسوم در‌این جشن این بود که دختران نام خود را نوشته و در جعبه‌ای می‌انداختند. سپس پسران جوان نام دختران را از جعبه بیرون می‌آوردند. هر اسمی که از جعبه درمی‌آمد، پسر تا نقطه پایان مراسم با او می‌ماند و حتی ممکن بود کار آن ها به ازدواج هم ختم خواهد شد. سپس بعد ها به درخواست کلیسا، این مراسم به طور جشن و پای کوبی مسیحی درآمد تا به‌این وسیله، نام قدیس ولنتاین در یادها بماند.

البته در جواب اینکه ولنتاین چه روزیه؟ تاریخ‌ نگاران گفته‌اند در سال‌های پایانی قرن پنجم میلادی، پاپ ژلازیوس نخستین کوشش کرد تا این پای کوبی رومیان را مسیحی کرده و براین اساس روز ۱۴ فوریه، روز ولنتاین نامگذاری شد. کم کم، نام قدیس ولنتاین، وسیله‌ای برای ابراز احساسات افراد به کسی شد که شیفته او بودند.

چقدر طول می‌کشد تا ظروف یکبار مصرف تجزیه شوند؟

۵ بازديد

چقدر طول می‌کشد تا ظروف یکبار مصرف تجزیه شوند؟ 

ظروف یکبار مصرف از جنس‌های مختلفی از جمله پلاستیک، مقوا و… ساخته میگردند که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. به دلیل عشق زیاد مردم از به کار گیری از این ظروف، حجم زباله‌های ایجاد کرد شده رو به ارتقاء می‌باشد. زباله‌هایی که صدها سال وقت نیاز می باشد تا تجزیه شوند و از در میان بروند. استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف مانند لیوان اکو، بشقاب چندین سال می باشد که رایج شده است. این ظروف یکبارمصرف خیلی زود تجزیه می شوند و اثری از آن ها در طبیعت باقی نمی‌ماند. به دنبال با ما هم پا باشید تا در خصوص ظروف یکبار مصرف از نوع گیاهی و زمان مجال تجزیه آن‌ها بیشتر بدانیم.

 

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

در سال‌های اخیر به کار گیری از ظروف یکبار مصرف بسیار رایج گردیده‌است به طوریکه بسیاری از کارها فارغ از وجود آنها مشقت بار و دشوار میگردد. از ظروف یکبار مصرف برای جابجایی و حفظ از مواد غذایی مانند جعبه پیتزا استفاده می گردد که باعث راحتی افراد هنگام خرید گردیده‌است. به کار گیری از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خطرات بسیار زیادی برای فضا زیست و جانداران به وجود میاورد. علاوه بر این مراقبت مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این ظروف باعث انتقال مواد جراحت‌زای آن ها به بدن انسان میگردد‌‌.

اما این ظروف یکی‌از ضروریات زندگی بشر‌ها می‌باشد و سوای آن ها زندگی قابلیت و امکان‌پذیر نیست. محققین و متخصصین همیشه درپی جایگزین مناسب برای این محصولات بودند.‌ امروزه خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین ظروف پلاستیکی گردیده است که به راحتی و در زمانه زمان کوتاهی می‌اقتدار آنان را تجزیه کرد. این ظروف یکبار مصرف با منشا تماما طبیعی از موادی همچون گندم، نیشکر و ذرت تهیه می گردند. این ظروف در ابتدا شکننده میباشند و به صورت پلیمر در کارخانه‌ها وجود دارند که با اضافه کردن موم و گلوتن به آن‌ها خاصیت ارتجاعی پیدا می‌کنند‌.

مواد اولیه برای ایجاد پلیمرهای گیاهی عمدتا از نشاسته ذرت یا نیشکر می‌باشند. این مواد به دلیل قابلیت تجزیه و زیست تخریب‌پذیر بودن به راحتی می توانند به کمپوست تبدیل شوند.‌ به دلیل استعمال از مواد طبیعی در ساخت این ظروف برای سلامتی انسان مشکلی به وجود نمی‌آید. از این ظروف می‌توان برای مراقبت مواد غذایی استفاده نمود به دلیل اینکه با سوز‌و‌سرما و گرما بافت آن ها تغییر و تحول نمی‌کند و مواد سمی و مضر ساخت نمی‌کنند. نوع دیگر موادی که برای ساخت‌و‌ساز ظروف گیاهی به کارگیری می‌گردد از کار‌های میکروارگانیسم‌ها به وجود می آیند. ساختار این ظروف یکبار مصرف به نحوی هست که شبیه پلاستیک هستند با این تفاوت که به راحتی تخریب می‌شوند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند.

 

فواید به کار گیری از ظروف یکبار مصرف گیاهی

هنگام خرید ظروف یکبار مصرف باید به مواد ایجاد کرد شده آن توجه زیادی داشته باشیم.‌ ظروف گیاهی یکبار مصرف نسبت به ظروف پلاستیکی مزایای بسیار زیادی دارااست که یکی از آن‌ها کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌باشد. فیبرهای گیاهی که در تشکیل داد ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده می گردند در مواجهه با گرما و حرارت خطرناک نیستند و سم ایجاد کرد نمی‌کنند.‌ مواد مستعمل در ساخت این ظروف با بدن آدم سازگاری بالایی دارند و مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آورند. مقاومت این ظروف در ازای فشار، گرما و سوز و سرما بسیار زیاد هست و زخم نمی‌بینند‌‌. یکی‌از مهم‌ترین مزایای این ظروف سازگار بودن آن با فضا زیست می‌باشد به طوریکه در عرض معدود‌تر از شش ماه کار کشته به تجزیه پذیری در خاک می باشند.‌ در فرآیند ایجاد کرد این ظروف گیاهی انرژی معدود‌تری استفاده می‌گردد و در تشکیل داد آن نیازی به مواد اول نفتی نیست.

نکات مهم در مورد ادویه

۵ بازديد

 

نکات مهم در مورد ادویه
در حالتی که که رستوران‌دار می باشید و یا این که به پک چاشنی رستورانی در خانه و گوشه و کنار فعالیت نیاز دارید بایستی پیش از خرید کالا نکاتی را در لحاظ بگیرید. موارد ذیل به شما یاری می‌نمایند تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

طریق بسته بندی پک چاشنی رستورانی

امروزه دکان‌ها و واحدهای متعددی پک‌های چاشنی را با اعتنا به طرح متبوع خویش بسته بندی کرده و نشانه و لوگو کمپانی خویش را بر آن درج می‌نمایند. شما نیز میتوانید از اسم و لوگو رستوران و یا این که گروه متبوع خویش بر روی پک چاشنی استعمال نمایید که هزینه آن نسبت به بسته بندی‌های معمولی بیشتر گردد. در غیر این شکل می توانید از ظروف یکبارمصرف به عبارتی بسته بندی‌های بی آلایش‌ی پک چاشنی به کارگیری فرمائید.

همچنین نکته قابل توجه در ارتباط با بهداشت بسته بندی میباشد. بایستی اعتنا داشته باشید که بسته‌ها به طور کامل کیپ باشند و چاشنی‌ها به اندازه کافی خوش بو و جدید باشند.

 

گزینش پک مطلوب با نوع طعام

پک چاشنی رستورانی را با اعتنا نوع غذایی که در رستوران شما سرو میشود تنظیم نمایید. ولی تحت عنوان رستوران‌دار می توانید اشکال پک را خریداری فرمائید و در دسترس مشتری قرار دهید تا قابلیت و امکان گزینش داشته باشد. از آنجایی که‌این پک‌ها قابل استعمال در خانه نیز می‌باشند آن را به تعداد مایحتاج خریداری فرمایید تا جدید بماند و بو و مزه آن مراقبت گردد.

 

چگونگی پک چاشنی رستورانی

چگونگی این نوع بسته بندی چاشنی بسیار اصلی میباشد چون در شرایطی‌که در تعداد بالا خریداری نمایید و بعدا متوجه گردید چگونگی موردنیاز را ندارد می بایست مجموع متاع خریداری گردیده را کنار بگذارید. خرید ظروف یکبارمصرف در سود سفارش می گردد آشنایی کافی از اشکال پک و خالق‌های آن داشته باشید.

 

تولیدکننده پک چاشنی

مرکزها و کمپانی‌های متعددی پک چاشنی ساخت می‌نمایند که چگونگی هر کدام متعدد خواهد بود. خوب میباشد هنگام خرید به اسم آفریننده توجه داشته باشید و همچنین مطمئن گردید که استاندارد موردنیاز را از سازمان طعام و دارو دارااست.

 

حرف انتها

استعمال مطلوب و به اندازه از چاشنی جات ضمن خوش بو و خوش مزه کردن ظروف یکبار مصرف خوراکی‌ها می تواند برای تندستی نیز موثر باشد. در حالتی‌که دارنده مرکزها توصیه خوراک مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ و… می‌باشید می توانید از پک چاشنی رستورانی به کار گیری نمائید. پک چاشنی تک نفره ساخت‌و‌ساز میشود و میتوانید از آن در خانه و یا این که دفتر کار به کارگیری فرمائید.

مغازه فرزان ساپلای ارائه دهنده اشکال پک چاشنی رستورانی مرغوب با باکیفیت و بها مطلوب از شایسته ترین تولیدکنندگان میهن هست. شما خریداران عزیز می توانید این فرآورده را در اشکال چاشنی به طور پک از فروشگاه آنلاین فرزان خریداری کنید.

مغازه فرزان ساپلای ضمن پک چاشنی عرضه کننده گونه های ظروف یکبار مصرف در بعدها و طرح‌های گوناگون، اشکال باکس پیتزا، رول حرارتی، تولید ها بهداشتی و شوینده و اشکال جام اکو است. جهت توصیه این تولید ها می توانید به سایت بادکنک آنلاین مراجعه کنید.

ظروف یکبار مصرف چگونه تولید می شوند؟

۴ بازديد
ظروف یکبار مصرف چگونه تولید می شوند؟
مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف – این روزها انواع ظروف یکبار مصرف تاثیر زیادی در زندگی روزمره ما می گذارند. بنابراین درک خط تولید و درک مراحل تولید ظروف یکبار مصرف و ظروف یکبار مصرف مفید به نظر می رسد. در این مقاله می خواهیم به معرفی مراحل تولید ظروف یکبار مصرف که یکی از کاربردی ترین وسایل مورد استفاده در زندگی بشر می باشد بپردازیم. ظروف یکبار مصرف از کاغذ، پلاستیک و مقوا ساخته شده و شامل بطری، لیوان، بشقاب و غیره می باشد. از پلیمرهای مختلف ساخته شده است.
مواد پلیمری در بسیاری از موارد استفاده می شود که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامت انسان تأثیر می گذارد. بنابراین گاهی اوقات زندگی انسان در بسیاری از علوم به ویژه در پزشکی به این ماده پلیمری وابسته است. در میان مصارف متعدد و متفاوت مواد پلیمری، ظروف یکبارمصرف جایگاه ویژه ای در زندگی ما انسان ها به خود اختصاص داده است.
نحوه طراحی وسایل دور ریختنی
استفاده صحیح از ظروف پلیمری یکبار مصرف و اهمیت تفکیک زباله از مبدا توسط مردم و انجام فرهنگی آن بر اساس دستورالعمل های موجود و توجه ویژه به بازیافت صحیح ظروف پلیمری یکبار مصرف توسط متخصصین و مسئولین مربوطه. مهم است.
نحوه ساخت ظروف یکبار مصرف
شرح تولید بسته بندی یکبار مصرف
فرآیند تولید بسته بندی خرید ظروف یکبار مصرف در همه جا یکسان است و تنها در استفاده از ماشین آلات و روش های ثانویه مورد استفاده متفاوت است. فرآیند اصلی تولید در دو مرحله خلاصه می شود. ابتدا مواد اولیه مورد نظر مانند گرانول و پودر و .... در دستگاه اکسترودر به ورق تبدیل می شود و سپس ورق مورد نظر به شکل دلخواه در می آید.
به طور کلی ظروف یکبار مصرف به دو صورت تولید می شوند.
تولید ظروف موجود با سیستم تولید نیمه شکل
تولید ظروف یکبار مصرف با سیستم تولید ترموفرمینگ.
تولید ظروف قابل استفاده مجدد با سیستم تولید نیمه ساخته
در این نوع خط تولید، کل فرآیند تولید و آماده سازی در یک دستگاه انجام می شود. مواد اولیه به صورت گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولید به نام اکسترودر ذوب شده و به ورقه های داغ تبدیل می شوند. قبل از سرد شدن ورق، البته با توجه به امکانات و نوع این دستگاه، بدون همگن شدن مواد، ورق داغ وارد واحد پرس شده و برای فرآیند تولید و تولید نوع مورد نظر دور ریختنی، در زیر ورق قرار می گیرد. تجهیزات.
آیا شما فردی بیش از حد هستید؟
اکسترود کردن یک روش شکل دهی است که برای کاهش سطح مقطع و ضخامت مواد استفاده می شود. این عمل توسط دستگاه استخراج انجام می شود و به دو نوع تک و دوتایی تقسیم می شود. اکسترودر دارای سه قسمت مختلف است: ناحیه تغذیه، ناحیه فشرده سازی و ناحیه اندازه گیری.
خرید ظروف یکبارمصرف و فرآیند تولید ترموفرمینگ
با این نوع تولید، محصول از کیفیت بهتری نسبت به نیمه ترموفرمینگ برخوردار است. در تولید ترموفرمینگ که با تولید نیمه ترموفرمینگ متفاوت است به این ترتیب در دستگاه اول مواد اولیه (گرانول، پودر و ...) به ورق تبدیل شده و به صورت رول تولید می شود. و در دستگاه دوم به این پرس ترموفرمینگ می گویند. ورق های تولید شده از کوره پخت عبور داده می شود و به دمای استاندارد برای شکل دهی به قسمت پرس می رسد و برای تولید ظروف در زیر قالب قرار می گیرد.
این روش یکی از پیشرفته ترین فرآیندهای قالب گیری محصولات پلاستیکی است که از فشار مثبت هوا برای اعمال فشار به ورق قالب گیری داغ استفاده می کند.
تمامی وسایل یکبار مصرف و لوازم جانبی موجود در فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین با کیفیت بالا و در بازار موجود می باشد.

نوشیدنی داغ و لیوان یکبار مصرف

۵ بازديد
نوشیدنی داغ و لیوان یکبار مصرف
لیوان کاغذی یک لیوان یکبار مصرف ساخته شده از کاغذ است که بیشتر برای پر کردن آب گرم استفاده می شود. کاغذ استفاده شده در این لیوان از نیشکر (باگاس)، ذرت و نشاسته تهیه شده است. برای جلوگیری از برگشت رطوبت از شیشه به طوری که در حین استفاده خیس نشود، لیوانی هم اندازه شیشه اصلی قرار می دهند که به آن کاغذ پاک کن می گویند. این شیشه ها به صورت تک جداره و دو جداره ساخته می شوند. شیشه دو جداره به گونه ای طراحی شده است که از خروج گرما از داخل شیشه جلوگیری می کند تا دستانتان نسوزند.
درباره فواید لیوان کاغذی بیشتر بدانید
وقتی لیوان های کاغذی با مایعات داغ برخورد می کنند، مواد سمی را از طریق دیواره های داخلی خود به مایع مورد نظر جذب نمی کنند و به همین دلیل کاملاً بی خطر هستند و حتی به کدام یک از آنها در زندگی انسان آسیبی نمی زند. ظروف یکبار مصرف این شیشه ها دوستدار محیط زیست هستند، یعنی به راحتی زیست تخریب پذیر هستند و با جمع آوری آنها در زیر خاک در مدت زمان کوتاهی می توان آنها را به غذای گیاهی تبدیل کرد و برای تقویت گیاهان استفاده کرد.
لیوان های کاغذی سبک هستند، حمل آن آسان است و می توان آنها را روی هم قرار داد تا فضای کمتری اشغال کند. لیوان های کاغذی شکسته نمی شوند و این مزیت آن ها را بهتر از لیوان های شیشه ای می کند. اگر لیوان های کاغذی به درستی استفاده شوند و خم نباشند، می توان بارها از آن ها استفاده کرد و این مشکل ارزان بودن را ایجاد می کند. لیوان های کاغذی قابل بازیافت هستند یعنی با کمک آب و ابزار مخصوص می توان کاغذ جمع آوری شده را به لیوان کاغذی تبدیل کرد.
با استفاده از کاغذ
لیوان های کاغذی مانند لیوان سبزیجات در اندازه ها و طرح های مختلف با کاربردهای فراوان تولید می شوند. از این کوزه می توان به عنوان ظرف ذرت مکزیکی یا ذرت بو داده و انواع نوشیدنی های سرد و گرم مانند قهوه، چای، نسکافه، شیرشکلات و ... استفاده کرد. ظروف یکبارمصرف بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از این لیوان ها برای تبلیغ برندها و محصولات مختلف استفاده می کنند. از این شیشه ها می توان برای کاردستی کودکان نیز استفاده کرد. در حال حاضر از لیوان های کاغذی برای نوشیدن آب از دستگاه های آب پاش معبد مطهر رضوی و سایر اماکن عمومی استفاده می شود.
لیوان پلاستیکی
لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف گزینه مناسبی برای مایعات داغ نیستند. آنها از پلیمرهایی ساخته شده اند که حاوی مواد سمی به نام مونومر هستند که برای بدن مضر هستند و سلامت انسان را تهدید می کنند. این شیشه ها تجزیه پذیر نیستند و با رها شدن در طبیعت و محیط به خودی خود تجزیه نمی شوند و سال ها طول می کشد تا تجزیه شوند. اگر مایع داغ یا غذای خیلی داغ در لیوان پلاستیکی ریخته شود، سم از دیواره پلاستیکی به مایع یا غذا نفوذ می کند، بنابراین مصرف مقادیر زیاد آن توصیه نمی شود.
چون نازک هستند مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهند و زود ترک می خورند و می شکنند. اگر مواد داغ داخل آن ها ریخته شود، به سرعت به حرارت خود باز می گردند و دست را می سوزانند. خرید ظروف یکبار مصرف لیوان های پلاستیکی علاوه بر تمام معایب ذکر شده دارای مزایایی نیز هستند که به شرح زیر است:
قابل بازیافت هستند.
با جمع آوری آنها می توانید به راحتی سایر موارد مفید را بازیابی و دستکاری کنید.
این عینک ها به راحتی تغییر شکل می دهند و ساخت آنها راحت تر از عینک های دیگر است.
استفاده از لیوان های پلاستیکی
به طور کلی لیوان های پلاستیکی بیشتر از لیوان های کاغذی در آب میوه فروشی ها دیده می شود، زیرا در این مکان ها بیشتر با نوشیدنی های سرد سروکار داریم. اما لیوان های کاغذی یکبار مصرف بیشتر در هنگام افطار و پوجا رایج است.
یک لیوان شیشه ای
عینک های شیشه ای جلوه شکننده تری نسبت به عینک های دیگر دارند، اما زیباتر به نظر می رسند، رنگ آن شفاف و براق است. اما پوشیدن آنها سخت تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. این شیشه ها نیز فضای زیادی را اشغال می کنند. همچنین نسبت به انواع دیگر لیوان ها گرانتر هستند، اما برای سرو مایعات داغ مناسب هستند و سموم را از دیواره خود وارد مایع داغ نمی کنند.
با استفاده از لیوان شیشه ای
شیشه عمدتاً در مهمانی های بزرگ و مجلل یا مجالس کوچک خانوادگی و گاهی در دیگر مجالس عزاداری استفاده می شود. خرید ظروف یکبارمصرف به طور کلی فنجان های شیشه ای برای نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها به صورت روزانه در بین اعضای خانواده استفاده می شود.
نتیجه
طبق آمار به دست آمده، استفاده از لیوان های شیشه ای 1.6 برابر گرانتر از لیوان کاغذی است، همچنین حمل آن آسان نیست و نیاز به شستشوی مداوم دارد. بنابراین خرید وسایل دور ریختنی برای مهمانی های بزرگ، نذری و افطاری توصیه می شود. علاوه بر این، شرایط کنونی جامعه و بیماری های عفونی مانند آنفولانزا و کرونا، استفاده از لیوان های یکبار مصرف در مراسم و جشن ها را ایجاب می کند.
به طور کلی لیوان ها را می توان از فروشگاه های کالا و آهن آلات خریداری کرد، همچنین فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین انواع لیوان های تک جداره و دوجداره با طرح های مختلف را ارائه می دهد و تمامی ظروف سبزیجات اعم از بشقاب، باگت و می تواند ارائه شود. بسیاری از غذاهای گیاهی و جعبه پیتزا را جمع آوری کنید تا آماده خدمت رسانی به مردم ایران باشد.
مایع را داغ سرو کنید
،

تفاوت های لیوان گیاهی با لیوان یکبار مصرف چیست؟

۳ بازديد
تفاوت های لیوان گیاهی با لیوان یکبار مصرف چیست؟
در این مقاله با ساخت ظروف یکبار مصرف آشنا می شویم و با بررسی تفاوت لیوان کاغذی و لیوان یکبار مصرف به توضیح ویژگی های آنها می پردازیم.
در زمان های قدیم اکثر مردم بدون توجه به مشکلات سلامتی از ظروف شیشه ای یا فلزی در مکان های عمومی استفاده می کردند. بتدریج رعایت ملاحظات بهداشتی، تولیدکنندگان را مجبور به تولید ظروفی کرد که برای یک نفر قابل استفاده باشد یا به عبارتی یکبار مصرف باشد.
استفاده بیش از حد از مردم باعث شده است که محیط زیست با زباله های زیادی مواجه شود و این امر محیط زیست را در معرض خطر قرار می دهد. این مشکل باعث شد که جایگزینی برای ظروف پلاستیکی بیابند و ظروف یکبارمصرف گیاهی را تولید کنند که اولین بار توسط یک فرد آلمانی شروع شد. در این مقاله تامین فرزان با ما همراه باشید.
چه ویژگی های ساختاری لیوان های کاغذی را از لیوان های یکبار مصرف متمایز می کند؟
لیوان یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته شده است اما لیوان سبزیجات از مواد سلولزی ساخته شده است که فرآیند تولید این دو متفاوت است پس بهتر است پس از بررسی ساختار با تفاوت لیوان کاغذی و لیوان یکبار مصرف بیشتر آشنا شوید. برای خرید ظروف یکبار مصرف می توانید به فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین مراجعه کنید.
پایه و مواد اولیه لیوان های یکبار مصرف ورق های پلی استایرن یا پلی پروپیلن می باشد که توسط دستگاه های مختلف حرارت داده شده و به فرم ها و طرح های دلخواه و جذاب در قالب های مختلف در می آید. این لیوان ها در مجامع عمومی طرفداران زیادی دارند و بعد از استفاده نیازی به شستن و دور انداختن ندارند، استفاده از آنها به محیط زیست آسیب نمی رساند. حدود 300 تا 500 سال طول می کشد تا مقدار زیادی از این زباله ها تجزیه شده و قابل استفاده مجدد باشد.
در این مدت لیوان های گیاهی به گزینه بهتری نسبت به لیوان های یکبار مصرف تبدیل شدند. سازندگان برای ساخت این شیشه ها از تراشه های چوب استفاده می کردند که با مواد شیمیایی مانند کلر و هیدروکسید سدیم سفید شده و به کاغذ تبدیل می شد. پس از آن کاغذها با حرارت زیاد به ورق کاغذ تبدیل می شد و پس از خشک شدن با روش ها و ماشین آلات مخصوص لیوان های گیاهی روانه بازار می شد. اگرچه این لیوان ها دمای غذا و نوشیدنی ها را به خوبی حفظ می کنند، اما دوستدار محیط زیست هستند.

تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی

۴ بازديد
تفاوت ظروف پلیمری و ظروف یکبارمصرف گیاهی
در حال حاضر ظروف یکبار مصرف در انواع مختلفی ساخته می شود. در میان انواع شما برگ های یکبار مصرف دارید. همانطور که از نام این کشتی ها مشخص است، از گیاهان در ساخت و ساز استفاده می شود. همانطور که می دانید یکی از ظروف ذکر شده در بالا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف پلیمری هستند که شکل خاصی دارند.
مواد پلاستیکی انعطاف پذیری دارند و صنعت می تواند با تزریق گرانول های این ماده به داخل قالب، انواع ظروف پلاستیکی بسازد. برخی از پلاستیک ها خاصیت ارتجاعی دارند و برخی دیگر می شکنند. پلیمرهای گیاهی نیز این خواص را دارند. پلیمرهایی که در بالا ذکر شد در ابتدا شکننده و شکستنی هستند اما در صنعت موادی مانند موم و گلوتن به آنها اضافه می شود تا نرم شوند. سپس می توان این پلیمرها را به شکل دلخواه درآورد و مورد استفاده قرار داد.
در تولید پلیمرها از مواد طبیعی مانند گندم، ذرت و گیاهان نیشکر استفاده می شود. ظروف ساخته شده از پلیمرهای گیاهی را ظروف گیاهی می نامند.
ظرف پلیمری
همانطور که گفته شد امروزه استفاده از ظروف یکبار مصرف افزایش یافته است. یکی از انواع پرکاربرد این ظروف نوع پلاستیکی آن است که به آن ظرف پلیمری نیز می گویند. استفاده از ظروف پلاستیکی یا پلیمری در بسیاری از صنایع مانند بسته بندی، پزشکی، کشاورزی، صنایع بهداشتی و شوینده و غیره کاربرد فراوانی دارد.
مواد پلیمری حاصل از برخی فرآیندهای شیمیایی و نفتی می توانند بر سلامت انسان در زمینه های مختلف تأثیر بگذارند. لوازم جانبی میز ناهارخوری معمولا از ماده ای به نام پلی استایرن ساخته می شود که از فرآوری استایرن به دست می آید. استایرن مایعی شفاف، شفاف و بی رنگ با بوی تند است. استایرن را می توان به دو روش طبیعی و مصنوعی به دست آورد. برای خرید ظروف یکبارمصرف می توانید به فروشگاه بادکنک آنلاین مراجعه کنید.
سبزیجات، انواع توت ها، دارچین، گوشت گاو، بادام زمینی، هلو و هلو از جمله موادی هستند که می توان استایرن طبیعی از آنها به دست آورد. استایرن مصنوعی از مواد نفتی به دست می آید و در بسیاری از محصولات مانند جعبه پیتزا، اسباب بازی و غیره استفاده می شود.

نایلکس چیست؟

۴ بازديد
نایلکس چیست؟
انواع نایلون ها در واقع از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته می شوند. برخلاف نایلون که نرم است، نایلون بافتی خشک دارد و وقتی با دست فشار می دهید صدای زیادی ایجاد می کند. همچنین نایلون مات بوده و فاقد شفافیت نایلون است و همین خواص باعث دوام بیشتر و افزایش تحمل وزن می شود. معمولاً مشاغلی مانند میوه فروشی ها با محصولات سنگین از نایلکس استفاده می کنند. نایلکس در دسته ظروف یکبار مصرف قرار می گیرد. زیرا نایلون تحمل وزن بالایی دارد و نمی شکند و فقط کش می آید. نایلکس در ضخامت های مختلف نیز قابل تولید است. محصولات نایلونی دسته دار، با کیفیت بالا، مقاومت بالایی در برابر انواع فشارها دارند. اگر نایلکس شما هنگام خرید ناگهان شکست، نشان دهنده این است که از مواد اولیه و پلاستیک بی کیفیت ساخته شده است.
مزایای استفاده از انواع نایلکس
اولین چیزی که افراد در انتخاب نوع بسته بندی به آن توجه می کنند قیمت آن است. نایلکس قیمت مناسبی دارد و این مهم ترین نکته در انتخاب این نوع بسته بندی است. به دلیل ارزان بودن تولید، فرآوری و ساخت نایلون، با قیمت ارزان به دست مصرف کنندگان می رسد. به علاوه استفاده از نایلون بسیار آسان است و انواع مرغوب آن را می توان چندین بار استفاده کرد.
کشور ما منابع نفتی زیادی دارد و همین امر باعث می شود مواد اولیه لازم برای تولید نایلکس را به راحتی و با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار داشته باشیم. این در شرایطی است که در فرآیند تولید سایر روش های بسته بندی تامین مواد اولیه مشکلات زیادی وجود دارد. مهمترین عیب استفاده از نایلکس آسیب وارده به محیط زیست است. بنابراین دقت کنید که انواع نایلون و نایلون را در طبیعت رها نکنید. با این حال، امروزه انواع نایلون وجود دارد که به عنوان دوستدار محیط زیست وارد بازار شده است. این مدل نایلونی سریعتر خراب می شود و تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد. برای خرید ظروف یکبار مصرف و انواع نایلکس می توانید به فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین مراجعه کنید.

ظروف یکبارمصرف کافی شاپ

۵ بازديد
ظروف یکبارمصرف کافی شاپ
مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید. هنگام خرید ظروف یکبارمصرف باید به چند نکته توجه کرد. به عنوان مثال توجه به حفظ محیط زیست یکی از نکاتی است که در انتخاب ظروف یکبار مصرف همواره مورد تاکید قرار می گیرد. اگر صاحب کافه، رستوران یا غذاخوری هستید، باید در انتخاب خود دقت کنید. هنگام خرید ظروف یکبارمصرف برای کافه، مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که برای بازیافت مناسب باشند. علاوه بر این استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد و با کیفیت می تواند رضایت مشتریان شما را جلب کند.
این روزها فروشگاه هایی که در زمینه تولید لیوان های یکبار مصرف فعال هستند، توجه خود را به فروش لیوان برای پذیرایی از جمله کافی شاپ ها، رستوران ها معطوف کرده اند. هنگام خرید لوازم کافی شاپ مانند فنجان، سینی، قاشق و بشقاب، دقت کنید که محصولاتی که انتخاب می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در این زمان ما در مجموعه آرمانی مرکز پخش میز قهوه خوری سعی کرده ایم انواع میزهای قهوه خوری مورد نیاز خود را از برندهای مختلف در اختیار شما قرار دهیم. برای دسترسی به رومیزی های عمده و خرید هر گونه لوازم جانبی مانند سفره یکبار مصرف می توانید با خیال راحت از سایت بادکنک آنلاین خرید کنید.